SPØRGSMÅL & SVARHvordan får jeg en samtale?Bestil her på siden eller på 3222 2232. Få mere at vide under ydelserne LÆGEN RINGER og RING TIL LÆGEN
Hvornår kan jeg få en samtale?Opringning fra lægen kan bestilles hele døgnet, så svarer vi dig hurtigt. Se mere her. Du kan tale med lægen straks på 3222 2232 i vores direkte åbningstid: Hverdage 7-11, 14-18 og 21-24. Weekend 8-11, 14-18 og 21-24
Hvordan bestiller jeg sygebesøg
Bestil her på nettet, eller ring 32222232.
Er abonnement nødvendigt?Nej, abonnement er ikke nødvendigt - men det er rart at have! Som abonnent har du fri adgang til at tale med Lægelinien, rabat på sygebesøg mv. Mere om abonnement her Hvordan betaler jeg?Betaling sker både på nettet og per telefon med Dankort
eller kreditkort.
Husk at have dit kort klart, hvis du vælger at ringe.
Er det sikkert at betale per telefon?Betaling I telefonen sker via krypteret
betalingsgateway, helt som på hjemmesiden.
Hvordan får jeg en kvittering?
Bestiller du på nettet får du en kvittering per email.
Bestiller du per telefon, er din bestilling gennemført når du hører beskeden om at du stilles videre til lægen, eller om at lægen ringer tilbage. Skriftlig kvittering får du per E-mail eller SMS, hvis du siger til lægen, du ønsker kvittering. Betalingen fremgår på dit kontoudskrift som Lægelinien ApS.
Hvad koster en telefonkonsultation?Samtaler koster 130 – 175 kr. Prisen afhænger af tidspunktet og oplyses før betaling. Prisen er lavest kl. 9-14 på hverdage, højest i weekender om aftenen og natten. Bemærk at prisen kun er 100 kr for en opfølgningssamtale: om noget du har talt med Lægelinien om den sidste uge.
Hvis prisen er anderledes end sidst?Prisen for lægesamtale afhænger af tidspunkt og ugedag. Bestiller du på telefon får du oplysning om prisen når du ringer. Hvis du senere bestiller på et andet tidspunkt, kan prisen derfor være anderledes. Klik for at se priser på LÆGEN RINGER og RING TIL LÆGEN |
Hvad hvis samtalen bliver afbrudt?Du kommer aldrig til at betale to gange.
Hvis samtalen har været igang vil vi forsøge at kontakte dig på det nummer, du ringede fra. Har vi ikke ringet indenfor 10 min, f.eks. fordi du har ringet fra skjult nummer, beder vi dig bestille igen.
Hvis du har betalt, men ikke er kommet igennem endnu, beder vi dig bestille igen.
Telefonsystemet registrerer at du lige har bestilt og den ny betaling trækkes derfor ikke.
Får min læge besked?Det er god lægeskik og -praktisk for patienten- at orientere vanlig læge, hvis man behandler dennes patient, så det gør Lægelinien almindeligvis. Vi respekter, hvis du ikke ønsker, at din vanlige læge orienteres -men du skal sige det i løbet af samtalen.
KlageadgangDin mening er vigtig for os. Hvis du har spørgsmål til
behandlingen eller er utilfreds, hører vi altid meget gerne fra dig. Det gælder også, hvis du har forslag,
til noget vi kan gøre bedre eller anderledes.
Kontakt os meget gerne her, så får du hurtigt svar fra os. Lægeliniens ydelser er i øvrigt omfattet af klageadgangen i det almindelige offentlige patientklagesystem, som er organiseret under Styrelsen for patientsikkerhed.
ForsikringLægelinien har Patientforsikring hos Topdanmark.
Danmark sygeforsikringMedlemmer af Danmarks gruppe 2 får tilskud. Afhængigt af tidspunkt og evt. køreafstand er taksterne i 2015:
- telefonkonsultation 61 - 73 kr
- sygebesøg 98 - ca 500 kr.
Hvorfor skal personnummer oplyses?Ved patientbehandling, er der efter
lovgivningen pligt til at føre patientjournal på navn og personnummerniveau. Journaloplysningerne håndteres via sikre forbindelser, i krypteret form.
Hvad siger pressen?Lægelinien er bl.a omtalt her:
Jyllandsposten, 17/3, side 2 (kræver abonnement)
Frederiksberg Bladet , side 3
KontaktinfoLægeliniens postadresse er (ikke klinik) på følgende adresse:
Lægelinien ApS Godthåbsvej 90 2000 Frederiksberg E-mail: info@laegelinien.dk CVR 32328407 |