Tom kurv
DanskEnglish
Tom kurv
DanskEnglish

OM LÆGELINIEN

 

Hvad tilbyder Lægelinien?


Få let og hurtig adgang til kompetent lægehjælp ved sygdom og helbredsspørgsmål.
 
Få altid direkte kontakt med lægen - når det er en læge du ønsker at tale med.
Undgå ventetid, lad lægen ringe dig op hvis dét passer dig bedst.
 
Lægelinien er en privat service, der supplerer de offentlige sundhedstilbud.
 
Ønsker du opringning, se her: LÆGEN RINGER
Vil du selv ringe, se åbningstider for direkte opringning her: RING TIL LÆGEN
 

 

Hvem er vi


Mit navn er Morten With Feldman og jeg er grundlægger af Lægelinien.
 
Jeg har 24 års erfaring som læge, heraf 17 spændende år i den tidligere lægevagt i Region Hovedstaden. De mere end 100.000 patienter jeg talte med i Lægevagten lærte mig meget. At lytte grundigt og at svare klart, er kun en del af det. Det vigtigste er nok værdien for både læge og patient, af at forstå, og at blive forstået.
 

Lægeliniens netværk er respekterede praktiserende læger og erfarne vagtlæger.  Grundighed, faglighed og ikke mindst menneskelige egenskaber er deres kendemærker.



  

Hvornår har du gavn af Lægelinien?


I situationer hvor din læge ikke er tilgængelig, eller hvor du har brug for at tale med en læge, for at få en hurtig afklaring, kan du med fordel kontakte Lægelinien.
 
Vi rådgiver og behandler både ved akut og kronisk sygdom og ved almindelige helbredsspørgsmål.
 
Ved akut sygdom hjælper Lægelinien dig med:
  • Vurdering og råd om nyopståede sygdomme og tilstande.
  • Diagnose og behandling når det er muligt.
  • Henvisning* når det er påkrævet.

Ved kronisk sygdom kan Lægelinien bistå med:
  • Vurdering og råd om bestående sygdom, både ved akut forværring og ved ønske om "second opinion".
  • Medicinspørgsmål og recepter.
  • Journalgennemgang – Har du været syg og fået for lidt information? Lægelinien kan efter aftale lave en komplet gennemgang af din sygdomshistorie, og du kan få lejlighed til at stille spørgsmål til behandling, sygdom, medicin osv.
For din sikkerheds skyld udskrives ikke telefonrecept på vanedannende medicin og psykofarmaka. Penicillin og anden antibiotika udskrives KUN, når der er lægefaglig grund.
 
*Vi henviser ved behov til indlæggelse mv. Vi henviser ikke til speciallæger.


 

Hvordan hjælper Lægelinien dig?


Telefonkonsultationen starter med, at du fortæller hvad du ringer om, og vi stiller afklarende spørgsmål.
 
Lægen spørger typisk om:
  • Hvornår og hvordan startede dine symptomer?
  • Hvordan har det udviklet sig, og hvordan er tilstanden nu?
  • Tager du medicin?
  • Er der andet vi skal tage hensyn til, f.eks. kronisk sygdom eller graviditet.
Lægen vurderer dine symptomer:
  • Hvad er der tale om?
  • Skal du undersøges nærmere, og hvornår?
  • Er behandling nødvendig og hvilken?
Vi lægger en plan, f.eks.:
  • Hvad du skal holde øje med og selv kan gøre
  • Vejledning om eventuel medicin, er det noget du kan købe i håndkøb eller skal du have en recept til nærmeste åbne apotek.
  • Undersøgelse på hospital eller senere hos egen læge.
Kan sygdommen ikke behandles forsvarligt pr telefon, hjælpes du videre:
  • Skal du indlægges, henviser vi dig straks til hospitalet.
  • Skal du undersøges andetsteds, hjælper vi dig med råd, om hvad du skal huske, at sige dér.
  • Kræver sygdommen tilsyn senere, er egen læge almindeligvis bedst.
  • Er der brug for en akut konsultation, kan vi kan vi henvise til en af vores samarbejdsklinikker. De ringer så til dig, og I aftaler tid. Afregning sker direkte til klinikken, almindeligvis 350-500 kr.

 

Hvad kan du forvente af Lægelinien?

  • At få afklaret medicinske tilstande, i det omfang rammerne tillader det. Ikke alle sygdomstilstande kan klares i telefonen.
  • Kompetent rådgivning og behandling.
 Lægeliniens læger har meget stor erfaring med telefonisk lægebehandling.
  • At blive taget seriøst. Mener du der er et behov for at tale med en læge, så er der et behov.
  • At lægen lytter, på det du siger.
  • At vi overholder aftaler.

 

Hvad forventer Lægelinien af dig?


Oprigtighed, at du efter bedste evne oplyser situationen.
 
At du er indforstået med, at ikke alle sygdomstilstande kan klares i telefonen:
  • Lægelinien behandler sygdomme egnet til afklaring ved en kortere telefonsamtale.
  • Vi forventer derfor forståelse for, at varigheden af samtalen er begrænset.
  • Samtaler over 8-10 minutters varighed betyder ofte, at der er tale om mere komplicerede problemer.
  • Den type henvendelser kræver oftest, at du undersøges af din egen læge.
En smule forberedelse:
  • At du har målt temperatur, hvis du mener at der er feber.
  • At du kan fortælle hvilken medicin du tager – hav den gerne klar.
 

- Se også disse ydelser -

 



Lægelinien ApS - Telefon: 3222 2232
DankorteDankortVisaVisa ElectronMasterCardMaestroJCB
Luk